Kursevi za osnovce

I – IV razreda

Read and Write, Wrong or Right!

 

 

 

 

Ovi kursevi su namenjeni deci uzrasta od 7 do 11 godina, te su stoga i osmišljeni kako bi odgovorili na komunikacijske potrebe ovog uzrasta. Kroz raznolike sadržaje učenici razvijaju veštine slušanja, čitanja, govora i pisanja. Uz rad u malim grupama i individualni pristup koji primenjujemo u nastavi, učenici imaju priliku da steknu sposobnost, sigurnost i osećaj uspeha u ovladavanju jezičkim izazovima.

 

V-VIII razreda

We are no fools, we know that English rules!

 

Kursevi engleskog jezika za decu školskog uzrasta od V do VIII razreda su organizovani po školskom ili programu po izboru. Na ovom nivou učenja jezika akcenat se stavlja na govor, konverzaciju između predavača i polaznika, polaznika i polaznika, kao i na konverzaciju na zadatu temu. Osim konverzacije po nastavnom planu i programu obrađuju se gramatičke jedinice predviđene za određeni nivo znanja, i provera stečenog znanja kako bi se direktno imao uvid ukoliko je nešto propušteno i na šta se posebno treba obratiti pažnja.

 

Kako da gramatika ne bude bauk

 

Učenje jezika je danas pravo zadovoljstvo uz veliki broj pomagala, od običnih vizuelnih do digitalnih ili tehnoloških čuda. Ali ipak, jedan aspekt jezika oduvek je bio ‘strašilo’ za decu. Pogađate, to je – gramatika. Čak i ta percepcija se menja u školi Mayflower, jer mi nastojimo da joj pristupimo temeljno i kreativno. Ono što je najčešća greška u pristupu predavanja gramatike jeste nabrajanje pravila u nedogled praćeno navođenjem primera iz udžbenika.. Gramatika kao takva ne bi trebalo da se predaje van konteksta, učenici su tu da usvajaju jezik i strukture spontano a ne na osnovu izlistanih pravila, a vešt predavač je onaj koji ta pravila predoči u formi priče, igre ili nekog sličnog smislenog konteksta. U nastavku slede neke od metoda za uvežbavanje gramatike gde ona igra sve uloge osim bauka i umesto monotone rutine prelazi u dinamičnu i izazovnu aktivnost.

 

  • Posetioci iz različitih vremena

Ne bismo li pristupili nekoj gramatičkoj jedinici, predavači se prerušavaju u razne likove, koji imaju imena, priču o tome kako su došli tu, pa čak i sebi svojstven naglasak. Oni su posetioci iz prošlosti, sadašnjosti ili daleke budućnosti, i tu su da podele svoje avanture sa učenicima, koji prikovani za svoje stolice ili jastučiće  slušaju i postavljaju pitanja, nesvesni da zapravo koriste strani jezik, pa ga samim tim i najprirodnije vežbaju.

 

  • Pesme

Veoma uspešna metoda razumevanja gramatike su svakako pesme, gde učenici mogu da pevaju karaoke, zapisuju šta su čuli ili pak da dobiju tekst pesme pa popunjavaju prazna mesta nakon prvog slušanja. Nakon što im pesma uđe u uho, mogu da se uključe gramatička vežbanja, gde svako kaže po deo rečenice, pa menja vremena ili ih prosto prepoznaje.

 

  • Pričanje priča, slušanje i kreativno stvaranje priča

Još jedan način da gramatika ne bude pasivna aktivnost je kreativno pričanje priča, slušanje, a naposletku i samostalno stvaranje priče. Naime, učenje stranog jezika je neraskidivo povezano sa pričama, bilo to slušanje iste, reprodukovanje ili stvaranje njihove sopstvene priče uz alate koji su im na raspolaganju. Učenici mogu pismeno ili usmeno da grade priču, rečenicu po rečenicu, a ukoliko neka nije gramatički ispravna, taj učenik gubi red i dobija novu priliku nakon što ostali daju svoj doprinos priči. Ukoliko su rečenice napisane na tabli, učenici mogu sami da ispravljaju greške i nauče kako da koriste koje vreme a i vrste reči.

 

  • Video klipovi

Svako dete, još od malih nogu, okruženo je nekom vrstom animacije, pa je taj vid učenja izvanredno prihvaćen od strane učenika. I ovde je veoma bitno obnoviti gradivo ili vokabular koji im je već poznat, a svakako i uvesti nove reči pre nego što pogledaju video. Idealna dužina videa za predškolce ne bi trebalo da je duža od 3 minuta, a za starije granica je 7 do 10 minuta. Nakon odgledanog videa, sledi diskusija, i koriste se gramatičke konstrukcije koje su mogli da čuju u snimku a isto tako i novousvojeni vokabular. Na primer, na taj način se može uživati u prenosu utakmice sa komentarima gde preovlađuje Present Simple Tense, ili kratki filmovi o istoriji nekog grada gde je alat koji koriste Past Simple, isto tako komparacija prideva sa mnoštvom reportaža o različitim životinjskim vrstama, narodnim običajima, građevinama i mnoštvom nekih drugih edukativnih I interesantnih sadržaja gde mladi gledaoci imaju priliku da urone u neki novi svet na par minuta.

Ovo su samo neke od metoda koje se primenjuju u našoj nastavi, zavisno od uzrasta učenika.. Dati mašti na volju i pristupiti svemu kroz igru formula je za uspešne rezultate, usvajanje pravila jezika, a i dobru zabavu.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text.