Engleski kroz glumu

Jedan od načina upotrebe i uvežbavanja govornog engleskog jezika jeste dramsko izvođenje. Dramsko izvođenje predstavlja zabavan način na koji učenici mogu da iskažu svoje misli i osećanja na kreativan način. Gluma u učenju engleskog jezika ima nekoliko prednosti, a najistaknutije su upotreba jezika, razvoj tečnog govora i oslobađanje od treme pred scenski nastup.

Listen, analyse, practice, improve!

U našoj školi engleskog jezika postoji nekoliko načina pripreme pre samog javnog nastupa, a jedan od njih je uvežbavanje priče na engleskom jeziku koju prvo slušamo, razrađujemo, analiziramo, a zatim uvežbavamo fraze koje su povezane u lako pamtljive smislene celine i, na kraju, dodajemo pokret i emociju tekstu i uvežbavamo i izvođenje istog. Deca uživaju u svim ovim fazama.

Takođe, počinjemo od jednostavnih vežbi na engleskom jeziku, kao što je ponavljanje jedne reči ili rečenice na engleskom kroz različite emocije, zatim brzalice, kraće i duže recitacije, napredujući ka onim kompleksnijim dramskim formama, kao što su monolozi i dijalozi (Fairyland 4 AB p.126). Pritom, uvežbavamo i govor tela koji prati tekst koji izgovaramo. Naši učenici kroz dramu izražavaju svoje emocije i karakter i time daju lični pečat tekstu koji izvode na engleskom jeziku. Neretko menjaju originalni tekst, time pokazujući koliko su kreativni i dorasli ovom zadatku, ali i koliko su svesni svojih veština u upotrebi engleskog.

Kako gluma pomaže u razvoju govora na engleskom jeziku

Izgovaranjem određenog teksta učenici vežbaju jezičke strukture koje se memorišu i pomažu učenicima u izražavanju mišljenja u kasnijoj komunikaciji na engleskom jeziku. U svakodnevnoj komunikaciji koristi se dosta pauza i poštapalica, a kroz glumu i izvođenje nekog dramskog dela, uvežbava se upotreba jednostavnih, ali i kompleksnih rečeničnih struktura koje ne podržavaju uzrečice i pauze. Vežba je ključ uspeha, a naši učenici vole govorne vežbe na engleskom jeziku, jer su kreativne i produktivne.

Stage fright? What is it?

Ukoliko ste primetili strah od javnog nastupa kod svoje dece, isprobajte da prevaziđete neku “strašnu situaciju” ulaskom u različite likove koji su akteri te situacije. Još ako je to na stranom jeziku, efekat je još jači i dete se još više oslobađa. Uvežbavanjem nastupa na stranom jeziku i njegovim izvođenjem, naši učenici sa lakoćom prevazilaze tremu, uče se staloženosti, odnosno samokontroli i vladanju situacijom. Na javnim časovima na engleskom jeziku pred grupom drugara, roditeljima ili pred većom i nepoznatom grupom ljudi naši učenici pokazuju veliko samopouzdanje i nenadmašan osećaj postignuća i ponosa!

Uverite se koliko radosti i zadovoljstva gluma donosi deci, evo nekih vežbica koje koristimo! Za našu školu važi da granice kreativnosti u upotrebi jezika ne postoje!

Here are some tongue twisters for you:

  • Six big pink fish sitting in the kitchen.
  • Six slippery snails, slid slowly seaward.
  • Four furious friends fought for the phone.
  • The bottom of the butter bucket is the buttered bucket bottom.

Perform the sentence “There’s a rocket in the sky” change the tone of your vice, intonation and body language as if you are:

  • Happy
  • Excited
  • Sad
  • Bored
  • Scared